torstai 29. toukokuuta 2014

We are the Sons of Winter and Stars!

Heipä hei vaan!

Tänään sain taas nukkua pitkästä aikaa pitkään ja heräsin vasta 12:15, kun nukutti niin paljon ja ulkona oli sateista. Kyllä sitä silloin mielellään on peiton alla lämpimässä ja nauttii olostaan, kun mä nimittäin tykkään nukkua lämpien peittojen välissä ja oon muutenkin sellainen pieni vilukissa.

No vähän aikaa oltuani peittojen välissä, niin sen jälkeen päätin nousta ja tehdä itselleni Nescafén vanilijakahvia sekä ruisleipää jossa on meetvurstia, kurkkua ja paprikaa. Joskus otan noiden kanssa vielä jogurtin lisäks, mutta nyt ei ollut mitään hyvää jogurttia.

Syödessäni samalla katsoin Egyptin prinssi leffaa, joka on siis piiretty raamatun kertomuksesta. Mä oon pienestä pitäen tykännyt siitä leffasta, koska se on hyvin piiretty sekä hyvin kuvitettu. Siitä saa myös lapset hyvän käsityksen, että mitä oikeastaan se Mooses teki siellä Faaraon luona ja minkälaista on ollut.

Tottakai siinä on myös raakojakin kohtauksia, joita kyllä kannattaa sitten huolella katsoa lapsen kanssa ja jutella jälkeenpäin lasten kanssa, jos heitä on ruvennut pelottamaan tai arveluttamaan joku asia. Itse ainakin juttelisin lapsen kanssa, jos tämä kertoisi että häntä pelottaa, tai että mitä jossakin kohtauksessa tapahtui.

Sitten, kun mä katoin tota leffaa tossa samalla, niin mun kissa päättikin yllättää mut ja tuli mun koneen viereen nukkumaan ja se nukkuu edelleenkin tossa. Mä nimittäin kuulin mielessäni, kuinka mun kissani kehräs tosi kovaa ja se jopa tuli puskemaan mua innoissaan, mutta mun täytyy aina tarkistaa siitä punkit ettei niitä vaan ole sitten mun sängyssä.

Niin ja mun koirakin oli kattomassa meidän kanssa kattomassa tota leffaa, tosin se vaan makas tossa mun huoneen lattialla. Se on nimittäin välillä mustasukkanen siitä, jos mun kissa on mun kanssa ja sit meidän koira tulee työntämään kuonoaan siihen, että sitä pitää rapsuttaa ja antaa huomiota enemmän sille kuin meidän kissalle. Hauskaa se on kanssa kattoa, kuinka toinen on mustasukkainen toisesta ja kun ei itse saa huomioita, vaikka kuinka yrittäisi saada.

Onneks sentään toi kissa on nyt ollu pari päivää sisällä, kun ulkona on satanut vettä ja nytkin taas sataa vettä. Mua vaan inhottaa, kun taas sataa vettä niin ei pääse käymään lenkillä ja tänään kuulemma pitäisi tulla rankka sateita aika paljonkin. Just sillon, kun mulla on kauhea into päästä lenkille niin rupeaakin satamaan vettä.

Vesisade ulkona

Datailu/leffa seura

Leffaseura

Nyt mun kissa nukkuu noin pitkästi

Aamupala

Egyptin prinssi elokuva

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti